POV-Ray : Newsgroups : povray.international : [pl] Povray a skiny do aplikacji - czy lepiej 2D? : Re: [pl] Povray a skiny do aplikacji - czy lepiej 2D? Server Time
28 Apr 2024 07:42:52 EDT (-0400)
  Re: [pl] Povray a skiny do aplikacji - czy lepiej 2D?
From: ABX
Date: 29 Sep 2003 06:51:22
Message: <dr2gnvco0h4nbofoc9552055kqct7vnrch@4ax.com>
On Mon, 29 Sep 2003 12:40:22 +0200, "w.p." <ptaku2-wywalto-@tlen.pl> wrote:

> Pod podanym linkiem jest sliczna skorka....

Widzialem podane linki, ale nie bylo na nich nic w którym miejscu wlasnie
jestes. Nie wiesz jak dodac odbicie? Nie wiesz jak zrobic zaokraglony ksztalt?
Im wiecej powiesz o etapie na którym sie zatrzymales, tym latwiej bedzie mozna
ci pomóc. Chyba ze wogóle jeszcze nie zaczales i szukasz tylko odpowiedzi, da
sie czy sie nie da? No wiec odpowiedz brzmi: oczywiscie ze sie da :-)

(oczywiscie, napisalem powyzsze zanim przeczytalem dalej)

> Ale zrobic cos takiego w
> Povrayu to juz chyba trudniej niz w PS :)

Nie sadze. W skrypcie powraja automatyzacja moze byc prosta. Trudno mi w tej
cwhili znalesc odsylacze, ale widzialem kilka ladnych interfejsów zrobionych w
powraju.

> Przyciski szklane i owszem mam zrobione. Ale mam problem z odbiciami.
> Jakies plaskie to wychodzi. Przyciski maja pozaokraglane krawedzie ale
> moze jeszcze ni to. Jak dam biale tlo to jest za jasno, czarne, za
> ciemno ;)

Spróbuj cos posrodku, np. szare :-)

> Jakis enviroment mapping by mi sie przydal :)

HDRI bedzie w najblizszym MegaPOV w znacznie szerszym zakresie niz w MLPOV.
Uzyj MLPOV póki co, albo w zwyklym POV daj wokól obiektu kule z parametrem
no_image i no_shadow, dzieki czemu bedzie ona widoczna w odbiciu, ale nie
bedzie w normalnym widoku i nie wygeneruje cienia.

> Nie wiem. Po prostu jakos nie zbyt ladnie to wyglada. Np. dam chromowana kule i
jesli
> dam standardowe niebo to kula jest niebieskawa i jakos nie bardzo
> wyglada to na chrom.

A ta chromowana kula to skad wziela swój chrom ? Moze poporstu potrzebujesz
mikrostrukture do swojego metalu jak np.
http://povplace.addr.com/tips/normal.htm

> Chociaz jak patrze to latwiej jednak zrobic to w 2d.

Latwiej, dlatego ze masz dostepny tutoriale, jestem pewien ze gdybys nie mial
tutoriali, gotowych tekstur, to punkt wyjsia bylby ten sam: szamotanie sie
pomiedzy checiami a mozliwosciami i znajomoscia softu :-)

Pozdrawiam serdecznie, ABX

Post a reply to this message