POV-Ray : Newsgroups : povray.news-submissions : Help!! looking for a function of Pov-Ray Server Time: 1 Aug 2014 05:44:15 GMT
  Help!! looking for a function of Pov-Ray (Message 1 to 2 of 2)
From: Chahira
Subject: Help!! looking for a function of Pov-Ray
Date: 6 Jun 2011 11:00:01
Message: <web.4decb23b155fc96d5b6604e20@news.povray.org>
I'm looking for a function of Pov-Ray that can give me the distance of a point
from the camera. Do you know if there is such an option on Pov-Ray? I'm looking
for it since few days in the documentation... ans did not find it again...

Thank you.

Bonjour, je cherche un utilitaire Pov-Ray qui ma permette de connaitre la
distance entre un point de la scène et ma camera. Il existerait une fonction ou
un utilitaire specifique à Pov-Ray qui permette de le faire. Le connaissez vous?
L'avez vous déjà utilisé? La documentation pov-ray est assez dense, j'ai beau
chercher je n'ai pas encore trouvé...

Merci beaucoup d'avance!!

Post a reply to this message

> [...]
> for it since few days in the documentation... ans did not find it again...

   Look for VDist() here:

   http://www.povray.org/documentation/view/3.6.1/459/

   Regards,

--
Jaime Vives Piqueres

La Persistencia de la Ignorancia
http://www.ignorancia.org

Post a reply to this message

Copyright 2003-2008 Persistence of Vision Raytracer Pty. Ltd.