POV-Ray : Newsgroups : povray.general : Rayos de luz Server Time
2 Aug 2024 16:26:01 EDT (-0400)
  Rayos de luz (Message 1 to 3 of 3)
From: Mercury
Subject: Rayos de luz
Date: 12 Aug 2004 13:30:00
Message: <web.411ba8b89ffb3956b1f21bed0@news.povray.org>
Primero. Gracias por prestarme su valiosa ayuda

Ahora,  Como puedo hacer una simulacion donde se vea la luz.
por ejemplo cuando hay humo y se enciende linterna que emite un rayo de luz
bien definido, se puede apreciar toda la trayectoria del rayo de luz. otro
ejemplo, siguiendo con el humo la misma linterna se pone en frente de ella
el lente de una lupa, como haria para ver la direccion que toman los rayos
de luz?

pienso que no debo crear objetos que imiten los rayos por que si se cambia

ruta de la luz cuando es emitida como la linterna del ejemplo, un solo rayo
definido?

Post a reply to this message

"Mercury" <som### [at] hotmailcom> wrote in message

> [...]
>
> pienso que no debo crear objetos que imiten los rayos por que si se cambia

> ruta de la luz cuando es emitida como la linterna del ejemplo, un solo

here's my babel fish assisted (mostly babel fish, just a few touch ups and
still errors exist i'm sure) translation, http://world.altavista.com/tr :

"First. Thanks for lending your valuable aid to me.

Now, How I can make a simulation where I can see the light. for example when
there is smoke and lantern that emits a defined ray of affluent light, you
can see the light ray. another example, following with the smoke, the same
lantern puts in front of her the lens of a magnifying glass, you are able(?)
to see the direction that the ray follows from light?

I think that I do not want to create objects that imitate rays because if
the position of the light changes I have to change everything. Is there a
way to see the route of the light when it is emitted like the lantern of the
example, a single defined ray?"

Post a reply to this message